Pilegårdsskolen

Pilegårdsskolen er kommunens største skole. Vi ligger i et parcelhuskvarter i hjertet af kommunen tæt ved Amager Fælled og med kort afstand til de mange åbne-skoletilbud i både Tårnby og København. Vi har et godt omdømme og oplever stor opbakning blandt distriktets forældre og er tæt forankret i lokalmiljøet. Til skolen er knyttet 4 SFO'er.

Skolen beskæftiger cirka 90 lærere, 60 pædagoger og 4 teknisk administrative medarbejdere. Skolens ledelse består af skoleleder, viceskoleleder, områdeleder, administrativ leder samt to pædagogiske ledere, som har delt opgaverne mellem sig i henholdsvis indskoling, mellemtrin og udskoling.

Vi er en børne- og ungeparat skole, hvor hensyn, respekt, tolerance og plads til forskellighed er en naturlig del af hverdagen. Vi skaber gode relationer i en ramme af nærvær, tryghed, tillid og en god omgangstone. Skoledagen er kendetegnet ved trivsel, læring og dannelse. Læs skolens vision her

Udskolingen er som noget særligt for Pilegårdsskolen organiseret i profillinjer. Læs mere herom

Vi gør os erfaringer med holddannelse for vores talenter og har i 2023 fået tildelt certifikat i science og talent.

Nyhedsbrev til forældre

Shape Created with Sketch.